Ekonomi

Hızlı moda trendi rafa kaldırıldı, yerini sürdürülebilir giyim aldı.

Hızlı moda trendi rafa kaldırıldı, yerini sürdürülebilir giyim aldı. 2023 yılında 6,5 ​​milyar dolara ulaşan sürdürülebilir dokuma ürünleri sektörünün 2025 yılında 10,1 milyar dolara ulaşması beklenirken, dokuma markası Shout sürdürülebilirlik odağıyla sektör dinamiklerine değer veriyor.

Kısa vadeli moda trendlerini hızlı ve ucuz bir şekilde tüketicilere ulaştırmayı hedefleyen hızlı moda sektörü rafa kalktı. Dünyada birçok insan gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak ve iklim krizinin etkilerini azaltmak için artık yavaş moda olarak adlandırılan sürdürülebilir ve uzun ömürlü dokuma çalışmalarını tercih ediyor. Öyle ki, Research ve Markete tarafından paylaşılan verilere göre 2023 yılında 6,5 ​​milyar dolara ulaşan sürdürülebilir tekstil sektörünün 2025 yılında 10,1 milyar dolara ulaşması bekleniyor. çevre dostu çalışmalarıyla bölümü sürdürülebilirlik odağına oturtmak, bölümün dinamiklerini iklim krizi açısından pahalı hale getiriyor.

İlk yılda kıyafetlerin en az %60’ı çöpe atılıyor.

Shout Kurucusu Recep Sabri Korkmaz, “Hızlı moda parçalar, tüketicilerin günün trendlerine uyum sağlamasına olanak sağladığı için çokça tercih ediliyor. Ancak her yıl yaklaşık 150 milyar giysi üretilirken, bunların %60’ından fazlası ilk yılda atılıyor. Dahası, hızlı moda endüstrisi, iklim krizinin çoğundan sorumlu olan, gezegeni en çok kirleten ikinci endüstri olarak kabul ediliyor. Buna rağmen aksiyon alan markaların %16’sı sürdürülebilirliği departmandaki en büyük fırsat olarak tanımlıyor. Kurulduğumuz günden bu yana çevreye duyarlı ve sürdürülebilir çalışmalarımızla hem doğayı koruyor hem de moda sektörünün dönüşümüne öncülük ediyoruz.”

“Tüm süreçlerimizde ekolojik faydaları dikkate alıyoruz”

Özel kumaşlardan ürettikleri uzun ömürlü giysilerle farklı tarzlara hitap ettiklerini hatırlatan Recep Sabri Korkmaz, “Kaliteden asla ödün vermeyen anlayışımızla, daha az tüketime ve zamansızlığa odaklanan yavaş modayı destekliyoruz. Giysilerimizin üretiminden paketlenmesine kadar her operasyonel adımda ekolojik faydayı göz önünde bulunduruyoruz. Ayrıca farklı kuşaklardan tüketicilere hem havalı hem de rahat bir tarz yaratmaları için öncülük ediyoruz.”

Recep Sabri Korkmaz sözlerini şöyle tamamladı: “Koleksiyonlarımızda yer alan her bir modül, farklı yaş gruplarından tüketicilerin özgün bir tarz yaratmasını sağlayan tasarımlara sahip. Bu sayede iş, okul, sokak, konut gibi farklı mekanlar için rahatlıkla kombinlenebilir. Shout olarak son teknolojiyi çalışmalarımız ve tecrübemizle harmanlayarak hem tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılıyor hem de moda sektörünün geleceğinde yer alıyoruz.

akkushaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu